LG G3، مدعی جدید  تاج و تخت اندروید

از قدیم گفته‌اند دو پادشاه هرگز در یک اقلیم نگنجد، اما انگار این ضرب‌المثل چندان در میان چشم بادامی‌ها معنا و مفهوم خاصی ندارد ،زیرا در کشور کره جنوبی یعنی درست جایی که شرکت سامسونگ با کهکشانی‌هایش بر جامعه اندرویدی پادشاهی می‌کند، همتای وطنی‌اش از تلفن همراه جدیدی رونمایی کرده که پایه‌های حکومت این شرکت را به‌شدت تهدید می‌کند. ..

LG G3، مدعی جدید  تاج و تخت اندروید

LG G3، مدعی جدید تاج و تخت اندروید

گوشی LG G3، پرچمدار جدید ال‌جی به‌جنگ غول‌های هوشمند می‌آید

مائده گیوه‌چین| از قدیم گفته‌اند دو پادشاه هرگز در یک اقلیم نگنجد، اما انگار این ضرب‌المثل چندان در میان چشم بادامی‌ها معنا و مفهوم خاصی ندارد ،زیرا در کشور کره جنوبی یعنی درست جایی که شرکت سامسونگ با کهکشانی‌هایش بر جامعه اندرویدی پادشاهی می‌کند، همتای وطنی‌اش از تلفن همراه جدیدی رونمایی کرده که پایه‌های حکومت این شرکت را به‌شدت تهدید می‌کند. صحبت از جدیدترین محصول شرکت ال‌جی یعنی تلفن هوشمند G3 است که توانسته در هفته اول ۱۰۰ هزار نسخه، آن هم تنها در کشور کره جنوبی بفروشد. شایعات درباره گوشی ال‌جی G3 ماه‌ها قبل از رونمایی آن آغاز شد، اما حالا و پس از معرفی گل سرسبد ال‌جی می‌توانیم با اطمینان بگوییم آخرین پرچمدار ال‌جی سایه سنگینی بر دیگر رقبای اندرویدی انداخته است. ال‌جی G3 هرچند تفاوت سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری ویژه‌ای با گلکسی‌اس ۵ یا اچ‌تی‌سی وان M8 ندارد، اما باید گفت حتی بدون داشتن پردازنده ۸۰۵ کوالکام و بدنه فلزی نیز به راحتی معادلات بازار تلفن‌های همراه را بر هم خواهد زد. این گوشی در شش رنگ‌ تیتانیومی، طلایی، سفید، مشکی، سرخ و بنفش در کره جنوبی عرضه شده و به زودی به بازار جهانی نیز وارد می‌شود. با دانستنیها همراه شوید تا بیشتر با دردانه جدید ال‌جی آن آشنا شوید.

بزرگ اما باکیفیت
انتظار می‌رفت ال‌جی در آخرین پرچمدار خود سراغ قوی‌ترین پردازنده تولید شده تاکنون یعنی اسنپ‌دارگون ۸۰۵ برود، اما پردازشگرG3 نیز مانند دیگر پرچمداران اندرویدی یک اسنپ‌دراگون ۸۰۱ است. این گوشی در دو مدل ۱۶ گیگابایتی با دو گیگ رم و ۳۲ گیگابایتی با سه گیگ رم عرضه شده است.
G3 با داشتن یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی بزرگ‌تر از دیگر پرچمداران فعلی اندروید است و وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل با تراکم ۵۳۸ پیکسل در اینچ ارائه می‌دهد. با توجه به اینکه این صفحه‌نمایش از فناوری IPS و پنل LCD بهره گرفته که به اختصار Quad HD نامیده می‌شود، کیفیتی کم نظیر دارد.
دوربین ۱۳ مگاپیکسلی آخرین تلفن هوشمند ال‌جی نیز با قابلیت تثبیت اپتیکال نسبت به دوربین ۲۰ مگاپیکسلی سونی اکسپریاZ2 و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سامسونگ گلکسی S5 حریف قدرتمندی محسوب نمی‌شود، اما برگ برنده این دوربین استفاده از ماژول لیزر فروسرخ است که در زمان بسیار کوتاهی فوکوس خودکار می‌کند. دوربین جلو نیز با ۲٫۱ مگاپیکسل برای گرفتن عکس‌های سلفی و تماس‌های تصویری به کار می‌رود.
ال‌جی گوشی خود را به یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت تعویض مجهز کرده است. در حال حاضر سونی اکسپریا Z2 با داشتن باتری ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعتی وضعیت بهتری در میان پرچمداران اندرویدی بازار دارد. از قابلیت‌های دیگرG3 می‌توان به پشتیبانی از حافظه میکرو اس‌دی، شارژ وایرلس موسوم به Qi، ویژگی NFC، پشتیبانی از پروتکل‌های مختلف وای‌فای و USB2.0 اشاره کرد.

lg-g3-hands-on-lifes-good-theme

زیبای پلاستیکی
این بار هم از بدنه فلزی خبری نیست. G3 از پلاستیک با طرح فلز تراش خورده ساخته شده و تنها قسمت زیر بدنه از فلز است. بنابراین طبیعی است که بسیاری از انتقادها بدنه پلاستیکی این گوشی را هدف گرفتند تا اینکه نایب رئیس بخش طراحی موبایل ال‌جی مجبور شد توضیحاتی در این باره ارائه دهد. لی بائه چول (Chul Bae Lee) به مشکلات ساخت یک گوشی تمام فلزی اشاره کرد و گفت: «تنها با پلاستیک می‌توانستیم فشردگی گوشی خود را حفظ کنیم. اگر از فلز استفاده می‌کردیم لبه‌های گوشی ضخیم‌تر و لغزنده می‌شد، در این صورت نگه داشتن گوشی در دست چندان راحت و دلچسب نیست.» دلیل دیگری که آقای لی به آن اشاره می‌کند، بزرگ و سنگین شدن گوشی در صورت استفاده از فلز است. در حقیقت او به گونه‌ای پذیرفته که در مورد جنس G3 کم کاری کرده‌اند، زیرا حتی در انتهای صحبت‌هایش گفت: «شاید برای بالا بردن سطح لوکس بودن گوشی می‌توانستیم از فلز در کناره‌ها یا قسمت پشتی گوشی استفاده کنیم! خب شاید دفعه بعد این کار را انجام دهیم!» با این حال ابعاد محصول جدید ال‌جی تنها ۱۴۶٫۳ در ۷۴٫۶ در ۸٫۹ میلیمتر است که این ظرافت با توجه به اندازه بزرگ صفحه نمایش و حجم بالای باتری قابل توجه است، به ویژه اینکه حتی گلکسی اس ۵ که آن هم از پلاستیک ساخته شده، چنین ظرافتی ندارد. هرچند هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت ال‌جی در صورت استفاده از فلز هم می‌تواند گوشی باریک و ظریفی مانند پرچمداران اپل و اچ‌تی‌سی بسازد.
از دیگر مشخصات ظاهری جدید باید به دکمه‌های پاور و زیاد و کم کردن صدا اشاره کرد که در پشت گوشی درست در زیر دوربین جای گرفته‌اند، به همین دلیل کناره‌های گوشی بسیار صاف است. البته ال‌جی سعی کرده با ایجاد انحنا در کناره‌ها این مشکل را رفع کند تا گوشی از دست کاربر لیز نخورد.

LG-G3-focusing

کیت کت همه جا هست
هرچند G3 نیز مانند تمام آخرین گوشی‌های اندرویدی به کیت‌کت ۴٫۴٫۲ مجهز است اما علاوه بر این از چند ویژگی‌ جدید نرم‌افزاری نیز استفاده کرده است. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها کیبورد هوشمند است که به مرور زمان رشد می‌کند، یاد می‌گیرد و خود را بهینه می‌کند. کیبورد جدید واژگان تایپی شما را حدس می‌زند و به این ترتیب میزان اشتباهات را تا ۷۵ درصد کاهش می‌دهد. همچنین می‌توانید ارتفاع کیبورد مجازی را با توجه به اندازه انگشتان‌تان کم و زیاد کنید. سرویسFind My iPhone اپل یکی از نقاط قوت سیستم عامل آی‌او‌اس است، حالا ال‌جی نیز خدمات مشابهی در Remote Kill راه‌اندازی کرده است تا در صورت سرقت گوشی، آن را از راه دور غیرفعال کنید. CodeKnock هم به شما کمک می‌کند میزان دسترسی به فایل‌های روی گوشی خود را محدود کنید. ال‌جی یک دستیار شبیه بهNowgoogle نیز طراحی کرده که به کاربر یادآوری می‌کند تماس‌های آشنا را پاسخ دهد یا فایل‌ها و اپ‌هایی را که با گوشی سازگار نیستند، نصب نکند.ال‌جی از تجهیزات جانبی نیز غافل نبوده و علاوه بر اسپیکر بلوتوث، کیس QuickCircle که در رنگ‌های مختلف عرضه شده است، بعضی از ویژگی‌های نرم‌افزاری دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد. به این ترتیب بدون نیاز به باز کردن این کیس خیلی سریع می‌توانید به قابلیت‌هایی مانند پیامک دسترسی پیدا کنید.

جنگ هم وطن‌ها
تا پیش از عرضه G3 به‌نظر می‌رسید، سامسونگ در تولید بهترین و پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند از رقیب هموطن خود یک سر و گردن بالاتر است. اما با معرفی گوشی جدید ال‌جی ممکن است ورق به نفع این شرکت برگردد. G3 در حالی که هنوز در هیچ کشوری جز کره جنوبی عرضه نشده، توانسته فروش بی‌سابقه صد هزار دستگاه را تنها در پنج روز از آن خود کند. با این حساب باید گفت در رقابت تنگاتنگ دو شرکت هموطن، این بار ال‌جی گوی سبقت را از سامسونگ ربوده است، به طوری که میزان فروش جی ۳ در مقایسه با گلکسی اس ۵ در روزهای ابتدایی نسبت سه به یک است. سامسونگ در روزهای آغازین عرضه حدود هفت تا هشت هزار دستگاه فروخت، در حالی که روزانه ۲۵ تا ۳۰ هزار جی ۳ در کره عرضه می‌شود. البته اپل هنوز در سرعت فروش جایگاه اول را دارد، زیرا در سه روز ابتدایی عرضه آیفون ۵s رکورد باور نکردنی پنج میلیون دستگاه را پشت سر گذاشت. حالا باید منظر ماند و دید آیا ال‌جی در دیگر نقاط دنیا هم مانند کشورش محبوب خواهد بود و می‌تواند رکوردگلکسی اس ۵ در فروش ۱۰ میلیون دستگاه در ۲۵ روز پس از عرضه جهانی را بشکند یا نه؟

رونمایی از گوشی G3 ال‌جی در ایران

CAM00034

ایران- ۳۰ تیر ۱۳۹۳: شرکت ال جی گوشی جدید خود را طی مراسمی با حضور تعدادی از اصحاب رسانه و مدیران شرکت ال‌جی و مدیاپردازش در طبقه دوم پردیس  سینمایی ملت رونمایی کرد. شایان ذکر است که نسخه ۱۶ گیگابایتی این گوشی در حاضر با قیمتی حدود ۱۷۹۹۰۰۰ تومان در بازار موجود است.